Щира підтримка – теж ліки: історія клієнта БО “100 відсотків життя. Київ”

Часто на шляху клієнтів БО «100 відсотків життя. Київський регіон» до повного одужання від складних хвороб та повернення до повноцінного життя постає простий людський фактор. І саме в цей час надзвичайно важливою є підтримка однодумців, які не дадуть зійти із шляху до одужання. Важливість такої підтримки яскраво демонструє історія Олега, з яким соціальний фахівець нашої організації познайомився вже коли чоловік завершував інтенсивну фази лікування від туберкульозу.

Олег знаходився у вкрай скрутних життєвих обставинах: раніше він відбував покарання у місцях позбавлення волі, вживав наркотичні речовини, мав тяжкі захворювання. До цих обставин додавалось повне непорозуміння і складні стосунки із рідними. Отже, питань для роботи соціального працівника було більше ніж достатньо.

Перш за все, соціальний працівник встановив довірливі стосунки із клієнтом, адже без них неможливе будь-яке спілкування. Далі були визначені основні проблеми, що потребували негайного вирішення, а саме: формування прихильності до амбулаторного лікування (Олег не щодня приймав необхідні ліки), інтеграція в громаду після тривалого стаціонарного лікування та  оформлення соціальних виплат.

Після виписки зі стаціонару, соціальний працівник забезпечив Олегу супровід і допомогу у постановці на амбулаторне лікування. Також під час знайомства з лікарем-фтизіатром та куратором ДОТ і проходженні необхідної діагностики, клієнта постійно супроводжував фахівець БО «100 відсотків життя. Київський регіон». В ході соціально-психологічного супроводу і для того, щоб сформувати прихильність до лікування, чоловік отримав консультації соціального працівника організації на такі теми: «Поглиблення знань про захворювання туберкульоз», «Важливість безперервного лікування: переваги та наслідки в разі порушення режиму» та «Профілактика виснаження від тривалого процесу лікування».

А потім почалася бюрократична тяганина, до якої багато хто з клієнтів нашої організації не готовий ні фізично, ні морально. Щоб оформити соціальні виплати, необхідно було зібрати довідки з пенсійного фонду, житлово-експлуатаційної контори, бюро технічної інвентаризації, банківської установи та управління соціального захисту населення. Під час  візитів до усіх вищезазначених установ, соціальний працівник нашої організації надавав детальні інструкції або самостійно представляв інтереси клієнта.

Серйозні труднощі виникли при отриманні довідок про реєстрацію та склад сім’ї: Олег не мав документів, які б підтверджували його право власності на житло. Водночас його брат, який є співвласником житла, запевняв, що всі документи втрачено. Після запиту до бюро технічної інвентаризації, з’ясувалося, що оригінали права власності на житло та будинкової книги знаходилися у брата клієнта. Очевидним був конфлікт інтересів. Для позитивного вирішення цієї ситуації, соціальний працівник доклав максимум зусиль, щоб налагодити стосунки між клієнтом та сім’єю його брата та відстояти права Олега. В результаті необхідний пакет документів було зібрано і клієнт отримує соціальні виплати.

Сьогодні Олег має сталі навички активної диспансеризації та прихильність до протитуберкульозних препаратів. Після років поневірянь та хвороб, він знову має змогу планувати власне майбутнє. Ось так підтримка, вчасно підставлене плече однодумців здатне змінити людське життя та повернути надію!


Коментарі для цієї сторінки закриті